TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2015

Ammattiosaston ensisijainen tehtävä on jäsenistön edunvalvonta, jonka onnistuminen edellyttää ammattiosaston tavoitteisiin sitoutunutta ja toimintaan tavoitteiden saavuttamiseen aktiivisesti osallistuvaa jäsenistöä.

Ammattiosaston päätehtävänä on huolehta jäsenistönsä edunvalvonnasta. Laitilan seudun Tehyn ao 220 pääluottamusmiehenä toimii Hanna Simula ja varaluottamusmiehenä sairaanhoitaja Susanna Jalava.

Jäsenhankinta on yksi ammattiosaston konkreettisemmista tehtävistä.

Olemme nk. sekaosasto. Jäsenemme toimivat sekä kunnallisella että yksityisellä puolella. Jäsenmäärä on noin 110-120. Kaikki Tehyn jäsenyyskelpoiset yritetään rekrytoida ammattiosaston jäseniksi. Ao:n opiskelijatutorit pitävät infotilaisuuksia sekä aloittaville että valmistuville lähihoitajaryhmille Winnovassa ja Novidassa. Yksi hallituksen jäsenistä hoitaa ao:n jäsenrekisteriä.

Tiedottaminen jäsenille tapahtuu pääsääntöisesti ao:n nettisivujen kautta. Nettisivuja hoitaa siihen valittu tiedottaja. Työpaikkavastaavat vievät tietoa omiin vastuualueisiinsa. Tiedonkulkua pyritään parantamaan myös tällä tavalla.

Järjestämme kaksi sääntömääräistä kokousta jäsenistölle, kevät- ja syyskokouksen. Kevätkokouksessa käydään läpi edellisen vuoden toimintakertomus ja tilinpäätös. Syyskokouksessa tehdään seuraavan vuoden toimintasuunnitelma sekä talousarvio. Joka toinen vuosi syyskokouksessa valitaan ao:n hallituksen varsinaiset- ja varajäsenet kaksivuotiskaudelle. Ao:n hallitus kokoontuu noin 7-10 kertaa vuodessa.

Ao pyrkii järjestämään koulutusta jäsenistön toiveiden ja tarpeiden mukaan.

Jäsenistölle järjestetään teatteri- ja konsertti-iltoja. Vuosittain järjestetään yleensä myös laivaristeily sekä ao tarjoaa jäsenilleen jouluruokailun. Laitilan uimahallissa käyviä jäseniämme tuetaan 1 x viikossa sisäänpääsymaksussa.

Jäseniä muistetaan 50- ja 60-vuotispäivän kunniaksi Marimekon pyyheliinasetillä.