TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2019

Ammattiosaston ensisijainen tehtävä on jäsenistön edunvalvonta, jonka onnistuminen edellyttää ammattiosaston tavoitteisiin sitoutunutta ja toimintaan tavoitteiden saavuttamiseen aktiivisesti osallistuvaa jäsenistöä.

Ammattiosastossa toimii vakiintunut, aktiivinen mutta pienehkö joukko jäseniä. Myös tulevan vuoden tavoitteena on saada toimintaan mukaan jäseniä, jotka eivät aiemmin ole osallistuneet ao:n kokouksiin tai muuhun toimintaan.

Ammattiosaston päätehtävänä on huolehtia jäsenistönsä edunvalvonnasta. Tehyn Laitilan ammattiosasto ry:n pääluottamusmiehenä toimii sairaanhoitaja Hanna Vaaraslahti ja varaluottamusmiehenä lähihoitaja Nina Valio.

Ao:n hallituksen jäsenet pyrkivät luomaan verkostoja päättäjiin, jotta muutostilanteissa tiedetään missä mennään ja kyetään mahdollisesti vaikuttamaan asioihin.

Jäsenhankinta on yksi ammattiosaston konkreettisemmista tehtävistä.

Olemme ns. sekaosasto. Jäsenemme toimivat sekä kunnallisella että yksityisellä puolella. Jäsenmäärä liikkuu sadan molemmin puolin. Kaikki Tehyn jäsenyyskelpoiset yritetään rekrytoida ammattiosaston jäseniksi. Ao:n opiskelijatutorit pitävät infotilaisuuksia sekä aloittaville että valmistuville lähihoitajaryhmille Winnovassa ja Novidassa. Yksi hallituksen jäsenistä hoitaa ao:n jäsenrekisterin.

Tiedottaminen jäsenille tapahtuu pääsääntöisesti ao:n nettisivujen sekä sähköpostin kautta. Nettisivuja hoitaa siihen valittu tiedottaja. Työpaikkavastaavat vievät tietoa omiin vastuualueisiinsa. Tiedonkulkua pyritään parantamaan myös tällä tavalla. Paikallislehden ilmoitustilaa käytetään mahdollisuuksien mukaan.

Järjestämme kaksi sääntömääräistä kokousta jäsenistölle, kevät- ja syyskokouksen. Kevätkokouksessa käydään läpi edellisen vuoden toimintakertomus ja tilinpäätös.   Syyskokouksessa tehdään seuraavan vuoden toimintasuunnitelma sekä talousarvio. Joka kolmas vuosi syyskokouksessa valitaan ao:n hallituksen varsinaiset- ja varajäsenet kaksivuotiskaudelle. Ao:n hallitus kokoontuu noin 5-7 kertaa vuodessa.

Ao pyrkii järjestämään koulutusta jäsenistön toiveiden ja tarpeiden mukaan.

Vuodelle 2019 suunniteltuja vapaa-ajan toimintoja jäsenistölle:

• Ao maksaa Laitilan uimahallissa käynnin 1 x viikko.
  • Ao maksaa 2 € kuntosalikäynnistä/viikko Laitilan Kunto-Kukossa tai vaihtoehtoisesti NurkkaGymissä.
  • Ao maksaa 50% Laitilan Kinon pääsylipusta/kuukausi.
  • Ao maksaa yhden pääsylipun/jäsen Kaivolan kesäteatteriin.

Jäsenilta paikallisessa liikkeessä.

Retkiä lähiympäristöön.

Jäseniä muistetaan 50- ja 60-vuotispäivän kunniaksi.